luni, 5 iulie 2010

Mândria de a fi isteric

Spontan, șarmant, mereu în cautare de senzatii noi, un Don Juan, excitat mereu de ceea ce înseamnă nou și aventură, emană pasiune și dorință, te lovește cu o surpriză atunci cand te aștepți mai puțin, poftă de viață, atrage prin natura lui, plin de fantezie, știe instinctiv să-și facă partenerul/partenera să se simtă special/ă.(scrie la carte tot ce am enumerat)

UAU!!!...suna frumos, nu? Însă toate aceste lucruri ascund de fapt nevoia de autoconfirmare, de valorizare proprie. Această nevoie constantă de confirmare a propriei persoane vine de la nesiguranța pe care o are.
E uite de aia....de aia e el așa cum e, de aia este el vrajit de tot ce înseamnă nou: pentru că este incă o ocazie de a se confirma pe el însuși. Trăiește clipa, și asta foarte intens, nu se gândește prea mult la viitor. De obicei așteaptă lucruri de la viitor fără ca el să facă ceva pentru asta deoarece el este preocupat de clipa lui, de extazul momentului....și de multe ori lucrurile așteptate i se și întâmplă pentru că este un om de acțiune și popular.
Normal că este popular.....ce ar fi viața istericului fără spectatori? offff....nu ar fi nimic pentru că pentru el viața este o piesă în care el este actorul principal și se hrănește din aplauzele publicului. Deh....e și el demonstrativ.
Menționez aici că vorbesc despre accente isterice nu de patologic și că isteria se caracterizează prin teatralism, demonstrativitate, dorința de a fi în centrul atenției și nu este numai ceea ce se știe în limbajul popular: a face crize, acesta fiind doar un mod de a se manifesta al unor persoane isterice, fiind un comportament rezultat tot din dorința de a atrage spectatori asupra lui și de eliberare  a furiei datorată unei frustrari. Latura isterică există în fiecare dintre noi mai mult sau mai puțin, în acest post mă refer la persoanele cu trăsături isterice mai pregnante dar nu la nivel patologic.

El poate fi privit de multe ori ca fiind imatur(din cauza interesului scăzut față de viitor), nu pare omul care să iți ofere siguranță pentru viitor, cu care să iți faci planuri de lungă durată....poate că da..poate că nu, insă un lucru e clar: iți oferă CLIPA!

Pentru isteric nu există așteptare, este stăpânit de impuls și orice dorință ar avea simte o nevoie puternică de a-și satisface această dorință(de aceea încă din copilărie tendințele isterice se vor manifesta la copil prin "crize" dacă nu obține ce iși dorește; de aici și credința populară despre isterie). Datorită acestei rezistențe scăzute la frustrare este de foarte multe ori spontan pe toate planurile. Îi vine ușor să înceapă lucruri noi, îndrăznește și de obicei își găsește adepți repede datorită carismei.
Foamea lui de senzațional îi oferă originalitate în multe domenii iar relația cu un astfel de om este destul de colorată și intensă.
Acu' o sa ziceți:  bai nene da' dat dracu e istericul asta, le are el pe toate!  Ei bineeeeee....nu e chiar așa.

Păi cum o fi viața în pielea unui isteric? Vă spun eu: senzatională !! :))
Da' cum o fi viața alături de isteric? .............ah, la naiba.....acu' e acu'
păi cum orice lucru se plătește pe lume așa și cu ce iți poate oferi frumos istericul: trebuie să existe confirmarea că este un minunat. Dacă cumva nu se va simți valoros păi atunci mai degrabă pui oua Kinder în rezervor și speri să meargă mașina..... că relația cu o personalitate isterica nu va merge.
Așadar reversul medaliei este revendicativitatea. Mulți oameni vor spune: dar e normal să și oferi dacă primești. da...dar nu e simplu și poate deveni foarte obositor să trebuiască sa faci asta mereu.
Cu cât va avea trăsături isterice mai accentuate, cu atât mai mult va avea nevoie mai multă de confirmare și această confirmare a propriei lui persoane este continuă. De aceea, poate fi obositor pentru cineva sa confirme mereu acest lucru, pentru că istericul nu se satură de asta. 
Câteodată nevoia lui de a obține dovezi de dragoste este exagerată și neprimind suficient el va fi permanent în căutarea  "relației ideale", nu de puține ori existând dezamagire datorită așteptărilor iluzorii despre relația de cuplu. Va trece prin multe relații cautând tocmai perfectul care să îi împlinească nevoia lui de confirmare. 
Ha........poftim ca nu e totul minunat!

Și ca să închei frumos cu autodezvăluirea....dau și eu din casă:
Acum câțiva ani m-am îndrăgostit de o fată. Ca orice isteric care se respectă am ținut să îi arăt asta în cele mai spectaculoase moduri, născocind tot felul de idei năstrușnice pentru a o surprinde(ca doar surpriza este arma nr.1 a istericului). Am creat astfel o poveste de basm, o poveste care deja avea mulți spectatori ce așteptau cu sufletul la gură (și parcă trăiau emoția alături de mine) să vadă următoarea mișcare(nu are rost să exemplific acum dar garantez că era demn de film). Ce să mai....eram pe val. În timp relația a început să se strice din ce în ce mai mult și la vremea respectivă dădeam vina pe o serie de lucruri dar acum am înțeles că de fapt mare parte din problemă a fost faptul că nu mi-a confirmat cât aș fi avut eu nevoie pentru a mă simți valorizat, ba chiar m-am simțit devalorizat. Relația s-a încheiat după 3 ani. Acum realizez că alte persoane în locul meu nu ar fi simțit asta atat de intens, dar prin prisma accentelor isterice din personalitatea mea am simțit asta foarte intens. A nu se înțelege că o învinuiesc, nu...nici vorbă. Nu învinuiesc că ea nu mi-a oferit cât vroiam eu pentru că nu era o obligație ci doar nevoia mea mai exagerată decât la alți oameni de a-mi confirma valoarea prin dragotea ei. Acum doar realizez acest lucru, nu îi port pică și nu îi reprosez asta acum.
În astfel de situații personalitățile isterice pot fi foarte răzbunătoare, însă eu ma bucur ca nu am ținut niciodată la răzbunare.
Cu cât va oferi mai mult, istericul iși va construi o iluzie mai mare...si atunci si revendicările vor fi mai mari...poate prea mari... și cum orice dezamăgire are la bază o amăgire......dezamăgirea istericului are la bază amăgirea creată chiar de el.



7 comentarii:

  1. ce fain....sa intzeleg ca-s isterica :))

    RăspundețiȘtergere
  2. "dezamăgirea istericului are la bază amăgirea creată chiar de el" - P-asta ai fi putut s-o scrii cu majuscule....aici ma regasesc 100%

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte ciudat...eu nu te-am perceput deloc isteric. Dimpotriva, mi-ai facut impresia unui om cu suflet mare, cu o mare putere de a darui si a primi, un om care isi respecta cuvantul si ii respecta pe cei din jurul lui.

    RăspundețiȘtergere
  4. "Cu cât va oferi mai mult, istericul iși va construi o iluzie mai mare..." si uite asa devine el propria lui victima.Si ce face atunci istericul ca sa se "protejeze"? a. sta doar la primire b. se retrage c. isi pune scutul si joaca alt joc d. toate cele 3 avariante anterioare dar pe rand.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mda, imi suna foarte cunoscut aceste cuvinte..........
      Nu stiu ce ai inteles tu din acest articol, am o vaga banuiala despre cine este persoana care a scris acest comentariu anonim C...

      Ștergere
  5. Bună ziua, sunt aici pentru a răspândi această veste bună întregii lumi cu privire la modul în care am primit soțul meu înapoi. Eram nebun când soțul meu mi-a lăsat o altă femeie luna trecută. Dar când mă întâlnesc cu un prieten care ma introduce în profetul Okona, un mare mesager la oracolul pe care îl slujește, mi-am povestit problema profetului Okona despre cum ma lăsat soțul meu. El mi-a spus doar că am ajuns la locul potrivit că voi fi dorința mea de inimă fără nici un efect secundar. Mi-a spus ce trebuie să fac, după ce a fost făcut, în următoarele două zile, soțul meu a sunat mă la telefon și îmi pare rău că m-ai trăit înainte. Sunt atât de fericită și copleșită că trebuie să le spun întregii lumi cum mi-a ajutat profetul Okona să-mi dau dorința inimii. Dacă aveți nevoie de orice fel de ajutor, contactați Profetul Okona la următoarea adresă de e-mail: prophetokona@gmail.com De asemenea, a distribuit atâtea vrăji ca,
    (1) Dacă doriți ex-spate.
    (2) nu ai nevoie de un divorț în căsnicia ta.
    (3) Vrei să fii promovat în biroul tău.
    (4) Vrei să vindeci bolile mortale
    (5) Dacă vreți un copil.
    (6) Vrei să fii bogat.
    (7) Vrei să îți ceri soțul și soția să fie a ta pentru totdeauna.
    (8) Dacă aveți nevoie de asistență financiară.
    (9) vrei o soție / soț

    RăspundețiȘtergere
  6. Hello friends my name is Camila Rodela and i am from Michigan, United State.I am out here to testify of the good works of DR.OGAGA KUNTA in My life.My husband and I have been married for 27 years with two children.Just two years ago everything came to end.I wanted my husband back and I begged him but he never listened, so, I came across several testimonies about this particular spell caster. Some people testified that he brought their Ex lover back, some testified that he restores womb and cure cancer,and other sickness, some testified that he can cast a spell to stop divorce and also spell to get a good paid job so on. He is amazing, i also came across one particular testimony, it was about a woman called Vera, she testified about how he brought back her Ex lover, and at the end of her testimony she dropped his email.After reading all these, I decided to give him a try. I contacted him via email and explained my problem to him.and he told me what i need to do, I did it and my husband came back to me. We resolved our issues, and we were even happier than ever before DR.OGAGA KUNTA you are a gifted man and i will not stop publishing him because he is a wonderful man. If you have any problem and you are looking for a real and genuine spell caster, Try him anytime, he is the answer to your problems. You can contact him via email: ogagakunta@gmail.com and get your problems solve like me.He can solve the following problems and lot more.
    (1) IF YOU WANT YOUR EX-BACK
    (2) YOU WANT TO CONVINCE YOUR HUSBAND TO STOP THE DIVORCE
    (3) YOU WANT TO BE PROMOTED IN YOUR OFFICE
    (4) YOU WANT MEN AND WOMEN TO RUN FIND YOU ATTRACTIVE
    (5) IF YOU WANT TO CONCEIVE OF A CHILD
    (6) YOU WANT TO BE RICH
    (7) YOU WANT YOUR HUSBAND TO LOVE ONLY YOU FOR THE REST OF HIS LIFE
    (8) YOU NEED GOOD LUCK SPELL
    (9) YOU NEED A LOTTERY SPELL
    (10) YOU NEED A JOB
    ogagakunta@gmail.com

    RăspundețiȘtergere