vineri, 21 mai 2010

Realitatea vs. Monitorul

  Probabil ca nu te-ai gandit niciodata ca monitorul ala la care te uiti acum ti-a acaparat viata mai mult decat ar trebui. Nu stiu daca ti s-a intamplat vreodata sa nu iti mearga calculatorul cateva zile. Daca ti s-a intamplat atunci sigur ai experimentat acel sentiment ciudat de izolare, de parca nu mai aveai cum sa vorbesti cu prietenii tai, nu mai aveai ce sa faci...nici macar la fotografiile de la munte nu te puteai uita pentru ca si alea erau acolo; totul era acolo!
 Si poate nici atunci nu ti-ai dat seama cat de dependent esti de acest monitor si de virtualul oferit de el. Dar acest virtual a devenit realitate si iti rapeste tot oferindu-ti, aparent, mai multe, mai comod dar......fara esenta.
Hai sa facem un mic experiment: iti aduci aminte cand ai primit o scrisoare? Se compara cu un mail? Era altfel cand o gaseai in cutia postala, o deschideai, o simteai in maini si atunci cand citeai era scrisul persoanei respective, nu era doar un font. Totul era real. Daca scrii niste randuri pe o foaie de hartie priveste cu atentie si ai sa vezi ca nu se compara cu aceleasi cuvinte scrise intr-o pagina de Word, e personal, exprima stari, trairi.
 Eu am primit o vedere recent de la un prieten care era plecat in alta tara si a fost o senzatie extrem de placuta pe care nu o mai traisem de mult timp. Nu mai primisem de ani de zile o vedere sau o scrisoare. Stiu ca nu m-ar fi impresionat nici pe jumatate daca imi trimitea un mail in care ar fi scris acelasi cuvant: "Salutari". Acum nu zic sa comunicam numai prin scrisori si sunt total de acord ca tehnologia inlesneste anumite lucruri dar spun doar sa nu alteram lucruri care au valoarea lor.
 Iti propun ca data viitoare cand pleci undeva sa trimiti o vedere unei persoane si un mail alteia. Vezi ce reactii vor avea cele doua persoane. Chiar daca virtualul a castigat in popularitate, palpabilul va trezi intotdeauna emotii mai puternice.
Scoate-ti cateva fotografii pe hartie si ai sa vezi ca o sa le pretuiesti altfel, sunt palpabile, nu sunt doar niste imagini pe un ecran.

Vad un baietel de aprox. 12 ani care merge pe strada si scoate sunete de nave spatiale, impusca, e in propriul joc chiar si atunci cand e pe strada. Acest baiat cand se intalneste cu cineva  baga capul in pamant, cand trebuie sa spuna un "Buna ziua" abia scoate vorbele pe gura; si uite asa ajungem sa vedem principala consecinta a monitorului: DESOCIALIZAREA.
Tot mai multe dificultati de socializare si timiditate(in plan real).

Vorbesti pe mess, iti e mai usor, mai comod, a devenit obisnuinta de zi cu zi dar toate astea in detrimentul relationarii fata in fata, toate astea in favoarea instrainarii de oameni.
Cunosti persoane noi pe mess, vorbesti si razi singur in camera in fata unui monitor ajutandu-te de simboluri si smiley-uri sa iti exprimi starile.
Razi cu "lol" sau cu ajutorul unui smiley, te eschivezi cu "brb". Iti dai seama cat de sintetic e? 
Iti dai seama ca acel smiley te priveaza de individualitatea ta? Acel smiley cu ajutorul caruia tu ii arati interlocutorului ca razi este folosit de milioane de oameni pentru asta. Acum vezi unde se pierde individul si se formeaza turma?
 Nu crezi ca ar fi mai placut sa flirtezi cu cineva fata in fata? Ai simti reactii, ai auzi rasul, ti-ar trezi emotii. Pe mess exista riscul sa indragesti o imagine construita de tine, care sa nu corespunda cu realitatea, sa iti creezi niste asteptari si oricat de simpatica ar fi persoana pe mess e posibil sa ai surpriza ca in realitate sa nu iti placa cum rade de ex, si atunci apare.......dezamagirea, si asta pentru ca te-ai amagit singur inainte.

   Acum pui pe Facebook la "What's on your mind" tot ce iti trece prin cap, ce ai facut azi sau unde te vei duce diseara pentru ca trebuie sa impartasesti cu ceilalti.
  Dar inainte de Facebook oare te duceai in autobuz la oameni necunoscuti si le spuneai What's on your mind? Daca faceai asta ar fi putut fi considerata schizofrenie dar acum se numeste.....retea de socializare asa ca stai linistit....suntem cu totii....stii vorba aia: cine se aseamana se aduna!

Sa nu uitam sa pastram lucrurile cu esenta.

6 comentarii:

  1. :)) si blogul tau nu e inclus in aceeasi categorie???mmm???ia zi,d-le psiholog :p

    RăspundețiȘtergere
  2. blogul meu este o modalitate da a ma expune oamenilor, ca si publicitate.

    RăspundețiȘtergere
  3. Interesanta postarea aceasta . D'aia am ales teatrul . te pune in contact cu oamenii ... yuhuuu ... d aia am ales sa ma duc la tot felul de intruniri live .. poti socializa si in real life .. trebuie doar sa vrei ..

    RăspundețiȘtergere
  4. Bună ziua, sunt aici pentru a răspândi această veste bună întregii lumi cu privire la modul în care am primit soțul meu înapoi. Eram nebun când soțul meu mi-a lăsat o altă femeie luna trecută. Dar când mă întâlnesc cu un prieten care ma introduce în profetul Okona, un mare mesager la oracolul pe care îl slujește, mi-am povestit problema profetului Okona despre cum ma lăsat soțul meu. El mi-a spus doar că am ajuns la locul potrivit că voi fi dorința mea de inimă fără nici un efect secundar. Mi-a spus ce trebuie să fac, după ce a fost făcut, în următoarele două zile, soțul meu a sunat mă la telefon și îmi pare rău că m-ai trăit înainte. Sunt atât de fericită și copleșită că trebuie să le spun întregii lumi cum mi-a ajutat profetul Okona să-mi dau dorința inimii. Dacă aveți nevoie de orice fel de ajutor, contactați Profetul Okona la următoarea adresă de e-mail: prophetokona@gmail.com De asemenea, a distribuit atâtea vrăji ca,
    (1) Dacă doriți ex-spate.
    (2) nu ai nevoie de un divorț în căsnicia ta.
    (3) Vrei să fii promovat în biroul tău.
    (4) Vrei să vindeci bolile mortale
    (5) Dacă vreți un copil.
    (6) Vrei să fii bogat.
    (7) Vrei să îți ceri soțul și soția să fie a ta pentru totdeauna.
    (8) Dacă aveți nevoie de asistență financiară.
    (9) vrei o soție / soț

    RăspundețiȘtergere
  5. Hello friends my name is Camila Rodela and i am from Michigan, United State.I am out here to testify of the good works of DR.OGAGA KUNTA in My life.My husband and I have been married for 27 years with two children.Just two years ago everything came to end.I wanted my husband back and I begged him but he never listened, so, I came across several testimonies about this particular spell caster. Some people testified that he brought their Ex lover back, some testified that he restores womb and cure cancer,and other sickness, some testified that he can cast a spell to stop divorce and also spell to get a good paid job so on. He is amazing, i also came across one particular testimony, it was about a woman called Vera, she testified about how he brought back her Ex lover, and at the end of her testimony she dropped his email.After reading all these, I decided to give him a try. I contacted him via email and explained my problem to him.and he told me what i need to do, I did it and my husband came back to me. We resolved our issues, and we were even happier than ever before DR.OGAGA KUNTA you are a gifted man and i will not stop publishing him because he is a wonderful man. If you have any problem and you are looking for a real and genuine spell caster, Try him anytime, he is the answer to your problems. You can contact him via email: ogagakunta@gmail.com and get your problems solve like me.He can solve the following problems and lot more.
    (1) IF YOU WANT YOUR EX-BACK
    (2) YOU WANT TO CONVINCE YOUR HUSBAND TO STOP THE DIVORCE
    (3) YOU WANT TO BE PROMOTED IN YOUR OFFICE
    (4) YOU WANT MEN AND WOMEN TO RUN FIND YOU ATTRACTIVE
    (5) IF YOU WANT TO CONCEIVE OF A CHILD
    (6) YOU WANT TO BE RICH
    (7) YOU WANT YOUR HUSBAND TO LOVE ONLY YOU FOR THE REST OF HIS LIFE
    (8) YOU NEED GOOD LUCK SPELL
    (9) YOU NEED A LOTTERY SPELL
    (10) YOU NEED A JOB
    ogagakunta@gmail.com

    RăspundețiȘtergere