luni, 13 mai 2013

Noroiul de pe noi

Deplasarea si proiectia sunt doua mecanisme defensive definite de psihanaliza. Proiectia este atunci cand atribuim unor persoane calitati, defecte, sentimente sau trasaturi de caracter care sunt greu de acceptat sau nu sunt cunoscute de propria persoana. Deplasarea este asocierea unei emotii cu alte persoane, obiecte sau evenimente decat cele ce au provocat emotia respectiva. Este ca atunci cand o persoana vine acasa incarcata negativ dupa o cearta cu seful si isi varsa furia asupra familiei. A deplasat furia catre o alta persoana, nu catre aceea care generase emotia respectiva. Facem aceste lucruri in viata de zi cu zi, de cele mai multe ori fara sa ne dam seama de ele. Din moment ce se numesc mecanisme defensive inseamna ca ne apara de ceva. Ne apara de imaginea proasta pe care ar putea sa o vada cel mai mare critic al nostru: noi insine! Criticul care pune atata presiune pe noi incat ne impinge sa facem tot felul de actiuni poate poate il pacalim…….sa salvam planeta si balenele(ca fetele de la Miss Univers ), sa salvam cainii si sa militam exagerat impotriva oricarei nedreptati care ne iese in cale.

Asta ca sa nu vedem propriile noastre nedreptati pe care le facem, sa nu vedem barna din ochiul nostru. Aruncam furia impotriva altora ca sa evitam depresia (depresia este furie indreptata catre propria persoana). E mai usor sa aruncam pe altii, sa deplasam, e mai usor sa ii salvam pe altii ca sa nu ne luptam cu propriile noatre slabiciuni.

A ne asuma e lucru de mare pret. Observ ca si ca natiune noi nu prea avem obiceiul sa ne asumam lucruri: intotdeauna sunt altii de vina( vorba cantecului cu americanii-s de vina…..), statul sa ne dea, sa ne faca, sa ne dreaga etc. Pana si la fotbal noi ramanem mereu la mana sortii(nu a noastra) si ne calificam la campionatul mondial de fotbal doar daca cutare face egal cu nu stiu cine……nu facem noi lucruri pentru asta….altii sa faca egal ca sa ne avantajeze pe noi.

Noi niciodata nu suntem patati cu vreo vina…..noi doar am luat noroiul de pe noi si l-am aruncat in altii crezand ca asta ne spala pe noi.

Am face orice sa evitam confruntarea cu propria persoana pentru ca este cel mai de temut adversar deoarece ne stie toate slabiciunile. Sigur ca nu intotdeauna facem toate aceste lucruri constient….. inconstientul poate dezvolta toate aceste strategii, e instinctiv sa ne ferim de lucrurile care ne pot face rau. Mintea noastra e ca o sabie cu doua taisuri: ne poate ajuta dar ne poate face si rau prin gandurile negative pe care, din pacate, le antrenam in mod excesiv.

Asa nu facem decat sa evitam propria salvare si incercam intr-un mod lamentabil sa pacalim acel critic interior. E ca si cum pictam oglinda frumos …poate asa ne arata mai frumosi, ca un Photoshop pentru imaginea noastra de sine.


www.bogdanvladescu.com

5 comentarii:

  1. multumesc bogdan eu m-a aflu in situatia descrisa de tine sunt sagetator si parca as vrea s-a schimb lumea dar nu sunt in stare s-a ma schimb pe mine ,nu sunt un om vicios dar as ajuta orice persoana in afara de mine . de ce am acest caracter ? de ce m-a port de parca eu nu mai exist si nu mai am nici-un sens in viata dar exista alti pt care pot lupta dar de fapt m-au dus la dezastru psihic si mental ?

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna seara, eu nu iti cunosc istoria de viata ca sa ma pot pronunta legat de motivele pentru care tu faci asta dar.....orice comportament are in spate un beneficiu, deci e posibil ca tu sa ai ceva sau sa fi avut candva ceva de castigat din acest comportament.

    RăspundețiȘtergere
  3. Bună ziua, sunt aici pentru a răspândi această veste bună întregii lumi cu privire la modul în care am primit soțul meu înapoi. Eram nebun când soțul meu mi-a lăsat o altă femeie luna trecută. Dar când mă întâlnesc cu un prieten care ma introduce în profetul Okona, un mare mesager la oracolul pe care îl slujește, mi-am povestit problema profetului Okona despre cum ma lăsat soțul meu. El mi-a spus doar că am ajuns la locul potrivit că voi fi dorința mea de inimă fără nici un efect secundar. Mi-a spus ce trebuie să fac, după ce a fost făcut, în următoarele două zile, soțul meu a sunat mă la telefon și îmi pare rău că m-ai trăit înainte. Sunt atât de fericită și copleșită că trebuie să le spun întregii lumi cum mi-a ajutat profetul Okona să-mi dau dorința inimii. Dacă aveți nevoie de orice fel de ajutor, contactați Profetul Okona la următoarea adresă de e-mail: prophetokona@gmail.com De asemenea, a distribuit atâtea vrăji ca,
    (1) Dacă doriți ex-spate.
    (2) nu ai nevoie de un divorț în căsnicia ta.
    (3) Vrei să fii promovat în biroul tău.
    (4) Vrei să vindeci bolile mortale
    (5) Dacă vreți un copil.
    (6) Vrei să fii bogat.
    (7) Vrei să îți ceri soțul și soția să fie a ta pentru totdeauna.
    (8) Dacă aveți nevoie de asistență financiară.
    (9) vrei o soție / soț

    RăspundețiȘtergere
  4. Hello friends my name is Camila Rodela and i am from Michigan, United State.I am out here to testify of the good works of DR.OGAGA KUNTA in My life.My husband and I have been married for 27 years with two children.Just two years ago everything came to end.I wanted my husband back and I begged him but he never listened, so, I came across several testimonies about this particular spell caster. Some people testified that he brought their Ex lover back, some testified that he restores womb and cure cancer,and other sickness, some testified that he can cast a spell to stop divorce and also spell to get a good paid job so on. He is amazing, i also came across one particular testimony, it was about a woman called Vera, she testified about how he brought back her Ex lover, and at the end of her testimony she dropped his email.After reading all these, I decided to give him a try. I contacted him via email and explained my problem to him.and he told me what i need to do, I did it and my husband came back to me. We resolved our issues, and we were even happier than ever before DR.OGAGA KUNTA you are a gifted man and i will not stop publishing him because he is a wonderful man. If you have any problem and you are looking for a real and genuine spell caster, Try him anytime, he is the answer to your problems. You can contact him via email: ogagakunta@gmail.com and get your problems solve like me.He can solve the following problems and lot more.
    (1) IF YOU WANT YOUR EX-BACK
    (2) YOU WANT TO CONVINCE YOUR HUSBAND TO STOP THE DIVORCE
    (3) YOU WANT TO BE PROMOTED IN YOUR OFFICE
    (4) YOU WANT MEN AND WOMEN TO RUN FIND YOU ATTRACTIVE
    (5) IF YOU WANT TO CONCEIVE OF A CHILD
    (6) YOU WANT TO BE RICH
    (7) YOU WANT YOUR HUSBAND TO LOVE ONLY YOU FOR THE REST OF HIS LIFE
    (8) YOU NEED GOOD LUCK SPELL
    (9) YOU NEED A LOTTERY SPELL
    (10) YOU NEED A JOB
    ogagakunta@gmail.com

    RăspundețiȘtergere
  5. Bună tuturor, sunt Patricia Sherman în Oklahoma SUA chiar acum. Aș dori să vă împărtășesc experiența mea de a împrumuta 185.000,00 USD pentru a-mi șterge proiectul bancar și a începe o afacere nouă. Totul a început când mi-am pierdut casa și mi-am luat lucrurile din cauza politicii bancare și am întâlnit niște facturi și unele nevoi personale. Așa că am devenit foarte disperat și am început să caut fonduri în toate felurile. Din fericire pentru mine, o prietenă a mea, Linda mi-a spus despre o firmă a companiei de credit, am fost intrigată de fraudă, dar am fost intrigat de situația mea și nu am avut de ales decât să primesc sfaturi de la prietenul meu despre această companie. contactarea lor chiar s-a pus la îndoială din cauza experienței mele anterioare cu creditorii online, știai asta puțin? '' Elegantloanfirm@hotmail.com Această companie a fost foarte utilă pentru mine și colegul meu și astăzi, datorită acestei companii de credit, mândrul proprietar al muncii și responsabilităților bine organizate, mi-au zâmbit. Așadar, dacă aveți nevoie cu adevărat să vă dezvoltați sau să vă începeți propria afacere sau dacă aveți nevoie cu adevărat de a împrumuta bani în orice dificultate financiară, vă recomandăm să găsiți astăzi o oportunitate de dezvoltare financiară în afacerea dvs. {E-mail:} Elegantloanfirm@hotmail.com ... online pentru creditul nu este o victimă a înșelătoriei. Mulțumesc.

    RăspundețiȘtergere